fredag den 16. december 2011

SRP day 11: et dilemma

I dag er jeg blevet færdig med de taksonomiske spørgsmål. Dvs., at jeg nu mangler konklusion, indledning, abstract og litteraturliste. Det er rart. Jeg håber at jeg kan blive færdig med konklusionen og indledningen i morgen.

Jeg er kommet i et dilemma. Klassen fejrer julefrokost på tirsdag, dvs. dagen efter vi har afleveret SRP. Jeg ved, at hvis jeg ikke tager med, så ærger jeg mig rigtig meget når jeg ser de hyggelige billeder, der dukker op på facebook dagen efter derfra. Men samtidig - jeg har bare på ingen måde lyst til at tage med. Det kan godt være det bare er SRP, der gør jeg ikke har lyst til noget for tiden, men jeg føler mig heller ikke særlig tilpas i klassen længere, og ved derfor ikke hvorfor jeg skulle tage med til festen så. Jeg tror ikke på, at jeg kan samle mig omkring tanken at skulle tage til den, men jeg ved, jeg ved, at jeg vil ærge mig, når jeg sidder tirsdag aften og tænker på dem fra min klasse af sikkert hygger sig.

Det var især da kommentaren "vi skal da have nomineringer" kom inde på facebookeventen den anden dag, at jeg mistede lysten. Jeg plejer normalt ikke at have noget imod nomineringer, men jeg ved bare, at det bliver den gentagende smøre fra sidste års julefrokost... ... at det er de popolære, der får de fede nomineringer. Jeg ved jo godt hvem der er og får "klassens stemme", "klassens 3-kløver", "klassens venskab", "klassens babe" osv. Jeg synes, at det er så overreklameret at skulle vise sig frem til andre med sådan en mærkat på sig. Så kan de mindre populære gå rundt med deres "klassens facebookfanatiker", "klassens ego" og hvad ved jeg. Kald mig bare bitter og jaloux, men det er min holdning. Sådan noget er slet ikke mig længere sjov at gøre, sådan noget nomeringshalløj.

Tja, de ovenstående ting er faktisk ikke engang den største grund til, at jeg ikke har lyst til at komme.

Jeg ved det virkelig ikke. Burde jeg tage med eller ej?
___
Life of Lize

4 kommentarer:

Lea sagde ...

Jeg synes du skal tage med. Selvom du kan være lidt træt af din klasse, kan det garanteret blive rigtig hyggeligt, og det med nomineringer er vel bare gas. Jeg får det også tit sådan at jeg bare ikke gider noget, men når jeg er kommet af sted ender det med at blive rigtig hyggeligt. Så jeg synes du skal gøre det, især fordi jeg nogenlunde godt kan sætte mig ind i hvorfor du ikke har lyst. Jeg synes du skal gøre det.;)

Lea
http://thevalleyofthebutterflies.blogspot.com/

Freja sagde ...

Jeg synes du skulle tage med. Selvom man tit bare ikke orker sin klasse, kan det godt blive hyggeligt alligevel. Det kun en halv dag.

-Må jeg evt. anbefale dig på min blog? :)

theyarecomingafteryou.blogspot.com

Life of Lize sagde ...

Bare just in case - jeg er ikke træt af min klasse på den måde, men jeg føler mig bare ikke som en del af den. Jeg har jo nogle veninder, jeg sagtens kan tale med, og jeg ville også være i stand til at tale med alle. Men der er stadig den der utilpashed, når jeg møder dem, lidt ligesom man ikke er helt velkommen. Det føler jeg selv, og det er sikkert forkert. Who knows.

Tak for jeres positive og gode grunde til hvorfor jeg skal tage med.

- og ja, Freja! Hellere end gerne. Jeg vil kun blive glad for at blive anbefalet på en fin blog som din :-)

Lea sagde ...

Så lidt:) Kender det alt for godt... har du bestemt dig?:)