mandag den 31. oktober 2011

Fantastiske dage og nogle skøre fotoshoots

STUDIEPRAKTIKDAGE


Jeg har i sidste uge været i studiepraktik i Filosofi og Idéhistorie i sidste uge. Jeg boede hos min veninde, og det var nogle fantastiske og lærerige dage. Wauw... Jeg har virkelig nydt at være på universitet. Samtidig har jeg realiseret, at jeg ikke høre til på gymnasiet, og slet ikke på mit eget. Jeg hører ikke til udkantsdanmark - jeg skal og vil ind til storbyerne så hurtig som muligt!

Jeg kan slet ikke finde ord for hvor fantastisk de her dage var. Ikke nok med at dét, at have noget, man virkelig interesserer sig for uafbrudt, men også de fantastisk mennesker, man var på hold med. Jeg kom i snak med rigtig mange, og jeg så en side af mig selv, der har været gemt væk så længe. Et helt nyt jeg dukkede frem i mig, og alle virkede så imødekommende. Jeg var kommet på hold med en fra min efterskole af, og selvom vi aldrig rigtig har snakket sammen, så havde vi det virkelig godt sammen. Vi havde mange samtaleemner, og siden det var var 3 år siden, vi sidst havde set hinanden, blussede efterskolefølelserne tydeligt frem i mig!

En sjov historie var, at jeg mødte en søde fyr, der virkede virkelig tough. Han havde farvet sort hår, og gik med hue. Jeg føler mig normal ikke fordomsfuld, men jeg havde virkelig ikke regnet med, at ham her var én, der virkelig interesserede sig for Kierkegaard, og havde læst flere bøger med ham. Han deltog også i alt, hvad han kunne, og ytrede gerne sine holdninger og tanker. Når ham og jeg snakkede sammen alene, kunne han fortælle så fortryllende flot om de tanker, han havde. Og da jeg fortalte, at jeg spillede cello, kunne han med sin yndefulde stemme fortælle de smukkeste ting efter det andet, om hvor meget han forgudede celloer. Jeg rødmede helt, og jeg må sige, at jeg var solgt på stedet! Men selvfølgelig havde han en kæreste. Øv. (Man havde jo lov til at håbe!)

____________________________________
DAGENE HOS MIN VENINDE OG "TINTIN OG ENHJØRNINGENS SKAT"


Jeg boede hos min veninde, mens jeg var i studiepraktik. Hun bor lidt ude for Aarhus, og det var skønt og nemt med busser, der kører hver 15 min. at komme ind til byen. Det kan tydelig mærkes, denne forskellighed fra min by, hvor der godt kan være 2 timer mellem busafgangene! (jeg kører dog heldigvis stort set aldrig med bus længere, så jeg har ikke noget problem - men det er stadig væk meget træls!)

Min veninde og jeg var inde og se Tintin og Enhjørningens Skat. Det er virkelig en fantastisk film! Jeg anbefaler den varmt. Det er også ekstra fedt, 
at det er bl.a. Steven Spielberg, der har været med til at instruere den.
3D-effekterne, kameravinklerne og overgangene er også helt i top!
Det sjove var, at min veninde spurgte mig om vi skulle tage i biffen. Det ville jeg 
mægtig gerne, og da hun spurgte hvad jeg havde lyst til at se, svarede jeg, at jeg 
egentlig gerne ville se den nye Tintin film, men jeg troede aldrig jeg ville finde 
nogen, at kunne se den med. Min veninde stoppede mig og sagde, at den ville hun så 
gerne se, så uden tvivl tog vi ind og så den. 
Wauw. Jeg er godt nok positiv imponeret! Hvis du i det mindste var vild med Tintin-filmene som barn (eller stadig), så se den.
Uden tvivl!
Se evt. traileren her:



____________________________________
FOTOSHOOTS

Som titlen indikerer, har jeg lavet lidt fotoshoots i dag. Spørg ikke hvorfor. Eller jo, gør endelig. Jeg kedede mig. Så hvorfor ikke udforske mit kamera, jeg alligevel aldrig er blevet helt klog på. Her er resultaterne. Og lad mig lige gøre det klart - jeg prøvede bare af, hvad jeg nu synes ville være interesant at prøve! Så ingen undren over hvorfor jeg gør lige det, jeg gør på billederne, haha.




Haha, jeg synes det er så sjovt et billede. Mine hænder er næsten usynlige!

Et hjerte. Kan det ses?
Anses mit stoneface? 
Det kræver sit at koncentrere sig sådan uden at bevæge sig særlig meget, haha(-:


Lidt sløret, men et forsøg på at stave til Lize - det blev da okay, i forhold til det er første gang, ikke sandt?(-: Det kunne være fedt, hvis man ikke kunne se lommelygten, haha. Jeg er ikke pro, I know....

KYS
LIFE OF LIZE

P.S Skriv gerne, hvis du har set Tintin, og hvad din mening er om den. Eller hvis du tilfældigvis er nogle af de 1000, der har været i studiepraktik, og hvad din oplevelse var af det. Eller hvis du synes mine billeder skal have noget ris eller ros.
Skriv, skriv, skriv! Det er jeres søde beskeder, der gør, at jeg ved hvad jeg skal blogge om! :-)

6 kommentarer:

Nanna sagde ...

Hvor er jeg glad for at høre, at du har haft nogle dejlige dage - trods sygdom :) Og fede billeder!! ;)

Life of Lize sagde ...

Tak tak tak!
Glæder mig til at høre om dine dage(-:

Manja Peia sagde ...

Som stor Tintin fan kan jeg kun være enig! Fantastisk film! Rigtig fine billeder! Specielt hjertet!
Skøn blog du har! :-)

Amanda Marie Thaarsti sagde ...

Hvor ser du glad ud ;-) !
http://amandathaarsti.blogspot.com/

Life of Lize sagde ...

haha, jeg har måske lidt et stremt smil på billederne, men multitasking er bare svært! Så hvis jeg både skal fokusere på at lave lyset perfekt, samtidig med jeg smiler, bliver det lidt opstillet(-;

SWEET PETROLEUM sagde ...

Det ser fedt ud! Hvilket indtilling har du brugt på kameraret?
Noget langsom lukker eller lign? :D

SWEET PETROLEUM
http://froekensteenberg.blogspot.com/