torsdag den 7. juni 2012

Eksamenstid = stresstid

Kære læsere

Jeg beklager mit fravær på bloggen, men jeg har foruden stress pga. eksamen og lignende, været noget uinspireret og lysten til at blogge har været væk. Dog vil jeg give en lille opdatering af hvad jeg går og laver :)

Min eksamensplan består af 8 eksamener, hvor 5 af dem er mundtlige. Jeg har "overstået" de 4 af dem, hvor den ene af dem var AT i går, hvor jeg fik et dejlig 12-tal. Det var fantastisk, en virkelig stor glæde og enorm overraskelse, især fordi jeg sad og græd snot hele mandag aften fordi jeg var så nervøs! Som belønning til mig selv, købte jeg denne fine clutch. Den er fra en secondhand-butik i Kolding, og selvom den var noget dyr (200 kr. synes jeg er meget, taget i betragtning at det er en brugt clutch), så kunne jeg ikke dy mig. Jeg synes simpelthen den er så flot, og hvis jeg kan få en ordentlig rem, vil jeg måske sætte den på. Den er især praktisk, fordi der er en lomme til min iPhone og plads til min lidt store pung, som jeg ikke har andre tasker, den kan passe i.






Jeg har derforuden fået mig et virkelig lækker Canon EOS 7D med alt hvad man kan tænke sig af lækker tilbehør dertil - bl.a. et 18 - 200 mm objektiv, fjernudløser m.m. Det er så fantastisk, og jeg har allerede været godt igang med at bruge det! Jeg fik ellers et splinternyt kamera for cirka et års tid siden, men da jeg kunne få dette kamera til et utrolig godt tilbud, slog jeg til - og mine forældre bakkede mig op, da jeg havde gennemgået en lidt turbulens tid, og derfor havde brug for noget, der kunne hjælpe mig lidt på vej til at tænke på noget andet. Det har kameraet virkelig gjort, og jeg har fået taget som sagt rigtig mange sjove, spændende og kreative billeder allerede!

Det ser sådan her ud, og det er virkelig tungt i forhold til mit gamle kamera - men ikke desto mindre et fantastisk kamera, der tager nogle helt igennem fantastiske billeder!


Jeg er fuld igang med at planlægge mit sabbatår. Sammen med min veninde har vi snakket om at tage et job i Norge i efteråret, og i foråret vil jeg tage på højskole. Jeg glæder mig sådan, at der ingen ord er for det. Men først skal jeg lige igennem de kedelige eksamener, dog for til sidst at kunne modtage den fineste og fornemste hue, der findes og endelig kunne kalde mig STUDENT! Ih, hvor jeg glæder mig!
___
Life of Lize

9 kommentarer:

Freja sagde ...

Gud en smuk lille clutch!

Freja sagde ...

Og jeg er meget misundelig på dit lækre kamera!

Life of Lize sagde ...

Tusind tak! Jeg er virkelig også glad for den :) Og hvor er det godt du skriver - jeg kunne simpelthen ikke finde navnet for hvad den hedder, og så skriver du det lige - "clutch" selvfølgelig, ikke taskepung! haha :)

Jeg er også virkelig glad for mit kamera. Jeg har brugt det virkelig flittigt, og hvor jeg kan komme til at bruge det, bruger jeg det! haha :) Men der er godt nok stadig meget at lære. Der er så mange ting, der er nyt og som man lige skal sætte sig ind i!

Freja sagde ...

Haha, jamen det er da altid noget!!

- Jeg kender det alt for godt, tror snart mine venner bli'r træt af mig. Jeg tager AALTID billeder ;)

Du skal nok lære det! Jeg har tit overvejet et kursus!

Life of Lize sagde ...

Man kan jo heller ikke lade være! Jeg kender hvertfald tit fra mig selv, at jeg kan se alle mulige sjove og spændende vinkler, som jeg bare MÅ tage billeder af, haha :)

Jeg har også læst brugsmanualen en del, så det begynder så småt at blive nemmere :) Men et rigtig kursus i at lære det helt at kende og generelt vide mere om at tage de helt perfekte billeder, kunne være meget godt! Det har jeg også selv overvejet meget ofte :)

Ditte sagde ...

Den er såå pæn din taske!!

Life of Lize sagde ...

Tusind tak, Ditte :) Jeg er virkelig også glad for den!

Sigrid Egevang sagde ...

Sygt flot blog du har! Jeg er helt forelsket i din header :D
Og uf, hvor er den clutch dog lækker! Jeg synes at den helt klart er de 200 kr værd!
.. jeg misunder dig dit nye kamera .. hvor meget har du måtte give for det? :D

sv: Du kan tro at jeg blev SÅ glad for din kommentar! Det varmer sindssygt meget at du synes dét, jeg kan ikke beskrive hvor glad den gjorde mig! :)
Ang. lukkertiden på billedet med dråben, så brugte jeg faktisk ikke en specielt kort lukkertid, så det kom egentlig også meget bag på mig, at dråberne blev fanget! Jeg kan se at jeg brugte en lukkertid på 1/1000, fordi lyset ikke var det allerbedste - men ingen tvivl om at den ville have været perfekt med 1/4000! Bortset fra at man jo næsten er tvunget til at bruge en høj ISO.. ):
Og billedet af bladene: Jeg har stort set altid min blænde på det laveste den kan, fordi jeg elsker hvordan det fremhæver.. Jeg brugte en blænde på f/5 - jeg bruger altid manuelle indstillinger :D
Og tak for spørgsmålene! Jeg synes det var super fedt at du spurgte! ♥

Anonym sagde ...

Fuck, en fed clutch!! For ikke at tale om kameraet! Hvor købte du det henne da du kunne få det så billigt? :-)