mandag den 10. oktober 2011

I am wasted

Jeg synes det er uretfærdigt, at jeg har lyst til så meget her i livet, men hele tiden skal få et afvisende nej af alt og alle.
Jeg elsker at gå til koncerter. Jeg elsker at rejse. Jeg elsker at shoppe. Jeg elsker at møde nye mennesker. Jeg elsker pigehygge. Jeg elsker venskaber.
Og man får hele tiden at vide, at man skal yde noget for at lade disse ting ske. "Du skal ikke holde dig tilbage, for så når du aldrig dine mål og ønsker". Men jeg holder mig ikke tilbage? Jeg føler at jeg hele tiden spørger mine veninder om de har lyst til at rejse, om de har lyst til lave noget en fredag eftermiddag, eller hvad det nu kan være. Men jeg får altid de samme beskeder: "jeg har ikke tid", "jeg har ikke lyst" eller "det har jeg ikke penge til".
Min efterårsferie er virkelig ikke noget at råbe hurra for, og det er det, der får mig til at tænke over alt dette.
Jeg er i mit 19. leveår, og jeg føler, at jeg på alle måder spilder min ungdom. Jeg får intet ud af at være ung, og det er for mig et af de vigtigste tidspunkter i mit liv. Skal jeg som 70 årig se tilbage på et ufuldendt liv, der blev spildt væk?

Jeg klynker og jamrer rigtig tit her på bloggen, og kan godt forstå, hvis I er ved at blive træt af at høre på min ynkelighed. Det er jeg også selv, men det hjælper lidt af få det hele ned i ord og tage det lidt på afstand. Puha. Her er et sødt billede og en sang, der ikke gør jeres besøg helt spildt! :)

___
Life of Lize

I don't know just what I'll do
Everytime you walk into the room
Oh my head is spinning around
And I can't see clearly right now

I'm wasted
I'm so wasted on you (x2)

I don't know if I'll survive
In this magical land behind your eyes
And there's all these funny little men
There all asking me to dance and sing

I'm wasted
I'm so wasted on you (x2)

Red and yellow pink and green purple and orange and blue
All of the colours I see my love everytime I see you

I'm wasted
I'm so wasted on you (x4)

2 kommentarer:

Anonym sagde ...

Kender godt følelsen. Specielt hvad angår at komme ud at rejse. Jeg nævner tit til mine nærmeste venner, at jeg vil ud og se verden - men de har ikke rigtig forstået at det er et hint til, at jeg vil have dem med! :/ Nu har jeg heldigvis en sød søster, der har lige så stor en rejselyst som mig, så vi har rejst en del de sidste 4 år... men det ville nu også være sjovt, hvis man kunne få nogle af sine venner med.

Hov, det blev en lang kommentar. Forresten dejlig blog med flotte billeder og hverdagsnak :) Det jo ved at være en sjældenhed at man finder sådanne blogs uden at der også står skrevet stolpe op og stolpe ned om "mode" og tøj.

Goddag her fra :)

Nikoline sagde ...

Nikoline sagde ...
Først vil jeg lige sige tak for din søde kommentar på min blog! :D Tak!

Jeg kan totalt genkende den følelse du beskriver. Jeg er selv atten år, og føler ikke at jeg lever den "vilde ungdom" som jeg lidt synes jeg er blevet lovet. Måske er mine forventninger til hvad den vilde ungdom skal indeholde for høje?... Men - Jeg tror stadig på at der er håb forude. Måske sker der noget spændende og vildt LIGE OM LIDT?... hmm.. Det er irriterende tanker at gå rundt med, og jeg forstår godt din frustration! Og du er ikke alene om den... :)

/nikolineblog.blogspot.com/