lørdag den 18. juni 2011

Nu er det alvor

Jeg har næsten lige spist aftensmad. Stemningen var helt trykket ved bordet, og jeg vidste desværre godt hvorfor.

Farmor er blevet meget, meget syg. Ja, faktisk så meget, at hun næsten er mere død end levende, for at sige det. Min far var hos hende i dag med hans søster, hvor de snakkede omkring hendes begravelse. Jeg har ikke set hende rigtig længe, men får hende at se i morgen. Jeg ved næsten ikke om jeg kan klare det.

Min far fortalte stille og rolig hvordan det hele var foregået i dag ved aftensbordet. Det hele virkede pludselig så dunkelt og utrygt.

Mens ordene blev fortalt, så jeg på den flotte, store blomst midt på bordet. Den havde på en af sine blade et vissent hjørne, og følte at det var den samme følelse i mit hjerte: der er noget, der er ved at visne, og det piner mig.

3 kommentarer:

Yến Nguyễn sagde ...

Åh hvor forfærdelig, det er jeg ked af at høre. Føler med dig!

Nanna sagde ...

Det er så synd for dig og din familie. jeg håber du skriver, hvis jeg kan gøre det mindste. <3

Life of Lize sagde ...

Tak for jeres kommentarer - det varmer mig at læse hvad I skriver!