torsdag den 30. juni 2011

Denmark's Next Top Model?

Jeg har i dag fået at vide, at jeg skulle melde mig til Danmarks Næste Topmodel.
Det smigrede mig rigtig meget, da jeg tit har dårlig selvværd omkring mit udseende, så det betød rigtig meget for mig at vide! :-)

Det var vores købmands kone der fortalte mig det. Hun er fra Asien et sted, og blev købmandskone for ca. 10 - 15 år siden, hvertfald dengang jeg var barn. I dag da jeg kørte til købmanden for at handle lidt ind, havde jeg lige nået at få shinet mig lidt op, så jeg kunne være klar til at køre på arbejde bagefter. Da jeg havde fået lagt diverse købmandsvarer i posen, sagde købmandskonen, at hun syntes jeg blev meget ældre og så meget anderledes ud for hver gang hun så mig. Og hun har da ret, for jeg kommer ikke så tit til vores købmand længere, da jeg for det meste opholder mig inde i den nærmeste storby, og derinde handler ind.
Hun spurgte, om jeg brugte meget make-up eller om jeg så meget naturlig ud i mit ansigt. Det undrede mig rigtig meget, at hun spurgte efter det, men jeg fortalte, at det eneste, jeg havde gjort ud af mig i morges, var at tage mascara på. Hun smilte og grinte som asiatere kun kan gøre, og fortalte, at hun spurgte, fordi hun så godt kan lide at se Danmarks næste topmodel, fordi det ikke bare var en let vej man kunne gå, men man skulle også bruge hjernen for at kunne vinde konkurrencen. Og så var det, at hun sagde, at jeg skulle ta' og melde mig til det, fordi jeg havde nogle flotte øjne, og var en rigtig smuk pige.

Og man kan da ikke andet, end at smile og få boostet sit selvværd 110 % op!

Selvom jeg ved at jeg aldrig vil kunne måle mig med de topmodeller, der er på TV, og købmandskonen højest sandsynlig sagde det mest for at glæde mig, så er det sådan noget, der lige gør dagen ekstra rar.

Jeg må hellere se, at få handlet noget mere ind hos vores lokale købmand!

1 kommentar:

L sagde ...

Ja, jeg elsker sådan noget. Det kan redde ens dag! ;)